Подорожі

Перша частьвторая частьтретья частьчетвертая частьпята частьутром прокинулися під звуки шумить води і дорожньої техніки, що працювала неподалік. Координати парковки: 60.426426, 7.255119.

Тут лохина-це підніжний корм.фото, до слова про каністрах. Каністр з водою часто використовувався в якості підстави для кухні.сходили в туалет, вмитися. Поки я приводив себе в порядок, в туалет увійшов молодий хлопець. Подивився кабінки, поставив туалетний папір, де потрібно, перевірив рівень рідкого мила, розписався у відомості і пішов. Так, що в норвегії впадає в очі, крім природних красот, це рівень життя. І помітно це навіть по громадських туалетах. Все чисто, скрізь є папір, тепла вода, сушарка для рук або паперові рушники. І все це безкоштовно. Правда цікаво, за рахунок чого проводиться фінансування, це податки або у вартість бензину зашито?загалом, привели себе в порядок, приготували сніданок і пішли до водоспаду vøringsfossen. Це найбільший водоспад в норвегії.водоспад на стільки високий, що вода, падаючи, розбивається в дрібнодисперсний пил і перетворюється в хмари.прогулялися оглядовими майданчиками навколо, зробили фото, помилувалися і вирушили до байка.фіксуємо пробіг.я подивився карту і висунулися в сторону aurlandsvagen. У цьому селі бере початок мальовнича дорога aurlandsvegen mountain road. Координати початку дороги: 60.899063, 7.209956.по дорозі заїхали в супермаркет, купили їжі. У зв’язку з високим рівнем життя населення норвегії — ціни на продукти харчування відповідні. Буханець хліба, для прикладу, коштує від 26 до 65 крон. Що цікаво, в магазинах стоять хліборізки. Можна при бажанні вибрати хліб і тут же його порізати і упакувати в пакет. Купили готової картоплі, салату, червоної риби, помідорів і м’яса. Так само поповнили запаси солодощів.майонез для космонавтів:)упакувалися і вирушили в дорогу. Далі на нашому шляху пішли ділянки з ремонтом доріг. Темп руху знизився і трохи захотілося поспати. На черговому перегоні між ремонтними ділянками побачили з’їзд до річки, тут же припаркувалися на узбіччі, дістали свої пожитки і я почав гріти обід. Обідати всілися прямо в руслі річки, на каменях.недалеко від нас розмістилися три рибалки з особистим оператором. Хлопці мабуть знімають ролики на рибальську тематику. Поки вони писалися, я приліг в траву і провалився в короткий але солодкий сон.після обіду і пересипу, з новими силами, вирушили вперед.ось ми і дісталися в містечко aurlandsvagen. Знайшли покажчик на потрібну нам дорогу, зробили пару петель і ось, перша парковка … Вид відкривається шикарний.трохи позоглядали красу, зробили пару десятків фото і поїхали далі. Дорога на цій ділянці не з легких. Не гроссглокнер звичайно, але все ж нерви місцями лоскоче. Повороти досить круті, розвороти на 180 градусів з підйомом. Праві повороти, як правило з маленьким радіусом і крутим підйомом. Плюс ширина дорожнього полотна не дає можливості роз’їхатися навіть машині з байком. Тому, місцями зроблені кишені, де можна сховатися і перечекати зустрічну. Так, не поспішаючи, ми піднялися вище. Тут класна оглядовий майданчик у вигляді дерев’яного містка з опорою, який закінчується скляним бортиком. З містка відкривається вид на фіорд.помилувалися і тут хвилин п’ятнадцять, після чого вирішили сходити в туалет на доріжку. Теплою водою, милом, сушаркою для рук і великою кількістю паперових рушників нас вже не здивуєш, принаймні в норвегії. А ось туалет з вікном на повний зріст з видом на фіорд — це щось. Фоткати не став, я не прихильник селфі в туалетах, але вид з вікна туалету приблизно такий:дуже рекомендую відвідати цей клозет. Не кожен день випадає можливість посидіти з таким шикарним виглядом.а ми вирушили далі.трохи вище по дорозі природа змінилася, зникли дерева і почалися зелені, порослі мохом камені. Через якийсь час на карті з’явилося перехрестя доріг. Але приїхавши на місце ніякого перехрестя не виявили. Відразу здогадалися, що ми їдемо над тунелем. Це був лердальський тунель. На жаль, під час планування маршруту я не звернув на нього уваги. Звичайно, види, які ми побачили по дорозі, об’їжджаючи цей тунель не йдуть ні в які порівняння зі всякими тунелями, але під час написання цього поста я подивився фотки в інтернеті і пошкодував що не заїхав в сам тунель. Lærdalstunnelen має довжину 24,5 кілометра і є однією з визначних пам’яток норвегії, в той же час — найдовшим тунелем у світі. Фоток тунелю з інтернетів вставляти не буду, кому цікаво, нагуглить.не знаючи цього, ми просто зупинилися на перехресті тунелю з нашою дорогою, зняли коротке відео, де нас навігаторі вказана дорога, а за фактом на її місці біжить річечка. Начебто гори самі по собі не високі, але все ж сніг на вершинах присутній.ось і сніг гуляючими вівцями …по дорозі зустрілися ще пара водоспадів і озер.варто було спуститися трохи нижче, відразу з’являється рослинність.трохи пізніше побачили красивий фіорд і вирішили шукати десь тут місце для ночівлі.майже кожен тунель в норвегії має об’їзд. Вірніше, стару дорогу, якою користувалися до того, як був побудований тунель. У більшість тунелів заборонений в’їзд велосипедистам і вхід пішоходам. Вони якраз і повинні рухатися по цих об’їздах. На одному з таких об’їздів ми знайшли місце для ночівлі. Мотоцикл поставили в невеликій кишеньці, щоб не заважав проходу, а місце під намет знайшли на височині. Місце просто відмінне, намет поставили виходом до води-лежиш в наметі, дивишся в двері, а там краса … Берег, вода, рибалки на човнах…клімат тут на стільки суворий, що навіть плоди шипшини покриті шипами …розбивши табір, вирішив трохи залишати спінінг, а раптом чогось зловимо на вечерю…але рибалка з мене, дуже так собі… Нічого не піймавши, ми просто запарили вермішель, зробили пару бутерів і почали вечеряти.неподалік на нічліг зупинився кемпер. Чоловік вийшов на вечірню прогулянку, і проходячи повз нас привітався і сказав «nice place you find», з чим ми не змогли не погодитися — місце дійсно відмінне, дорога далеко, майже не чутно, далеко блимають вогні причалу і невеликої бази відпочинку а по водній гладі рибалки ходять на своїх човнах.повечерявши в такій спокійній обстановці ми вирушили спати. Сьогодні спеціально раніше зупинилися, щоб більше часу залишилося на відпочинок. Тому, вранці прокинулися без краплі втоми. Сходили до води вмитися і почистити зуби. Вода тут на стільки чиста і прозора, що я набрав її в каністр в якості питної. Надалі ми готували їжу на цій воді, і навіть пили її в сирому вигляді, і все обійшлося благополучно. Традиційно, координати місця: 61.104217, 7.456122.після ранкових процедур заварили вівсянки з сухофруктами, поснідали, зібрали і зібралися їхати далі.я вирішив перевірити справність світлової сигналізації. Поворотники в нормі, стоп-сигнал теж, а ось задній габарит не горить. Ну ок, по дорозі знайдемо лампу. Виїхали на трасу, в’їхали в тунель і що ви думаєте? перший їде ззаду мене автобус блимає мені далеким. Я спершу не зрозумів, думав випадково, проігнорував його. Він повторно мені допомагав. Мені дійшло, що він сигналізує мені про те, що мій габарит не горить. Я пальцем вгору повідомив йому що знаю про проблему і поїхав далі. Після проїзду тунелю зупинився, розібрав задній ліхтар, щоб подивитися яку лампу шукати.заїхали в найближчий супермаркет, але там були тільки лампи для кімнатного освітлення. З супермаркету нас направили на сусідню заправку, де я без праці знайшов потрібну мені лампу.привели байк в порядок і вирушили далі, на північ. Дорога знову прагнула вгору. На одному з майданчиків зупинилися, помилуватися видом на містечко.піднялися ще вище-знову пропала рослинність, залишилися тільки кущі і мох.по дорозі зустріли цікавий пристрій, що вказує на вершини гір. Якщо в альпах це зафіксовані “приціли”, які дивляться строго на пік і мають табличку з назвою піку і позначеної його висотою, то тут, це якийсь пристрій — дві струни, закритих від вітру і рук людини двома стеклами. Штатив зі струнами обертається на столі, де нанесені назви вершин і їх висота. Працює наступним чином: зводиш струни поглядом, наводиш на цікавить пік і знизу дивишся на напис, що це за пік і яка його висота.на шляху зустрівся пункт оплати проїзду. Перед нами їхала група мандрівників на байках. І мабуть їх було так багато, що шлагбаум збився з рахунку і ніяк не хотів брати гроші з останнього з них. Пілот посувався взад-вперед, помахав руками в камеру, але шлагбаум так і не закрився перед ним. Мабуть попереднього не помітив. Ми почекали, оплатили проїзд і поїхали далі. По всьому шляху на поворотах встановлені високі жердини, щоб заздалегідь можна було передбачити, куди поверне дорога, так як повороти місцями дуже різкі і небезпечні.трохи далі зупинилися подивитися заповідники korpen і fantestein, правда здалеку.Особливо не зупинялися, так як сьогодні до заходу я хотів потрапити ще в одне красиве місце…ми знову, то піднімалися на холодні вершини маленьких гір, де одні тільки камені, мох і сніг, то назад спускалися в прекрасні зелені оазиси з непередаваного кольору бірюзовими річками.

Побачили відмінне місце для перекусу і відразу ж зупинилися…

Трохи пізніше їжа зморила мене і довелося шукати місце для невеликого пересипу.

Все ближче і ближче до океану, все частіше стали зустрічатися рибальські села, швидкість руху істотно знизилася, але це компенсувалося красотами, що відкриваються перед нами. І ось, нарешті… Початок тієї самої atlantic road… Координати початку дороги: 63.000283, 7.28781 для початку зупинилися на парковці, прогулялися трохи в сторону, щоб насолодитися заходом на березі атлантичного океану.

Непередаване почуття — сонце сідає кудись, за горизонт, весь берег багряно-червоний і ти, стоїш на краю світу…

Загалом, погуляли, подивилися, але не можна забувати, що потрібно зупинитися десь на нічліг. Сіли і поїхали по атлантичній дорозі в бік міста kristiansund. Оскільки місто знаходиться на березі океану, дощ не змусив себе чекати. У навігаторі знайшли кемпінг і вирушили прямо туди.кемпінг називається atlanten motell og camping. Координати: 63.125716, 7.7377.приїхавши в кемпінг, нікого не виявили крім двох дівчат, які працюють в барі. Вони повідомили нам, що адміністрації вже немає, оскільки ми прибули досить пізно. Все ж, подзвонили в двері, де за визначенням знаходився рецепшн, ніхто нам не відповів. Прийняли рішення ставити намет, а там подивимося. Цього разу установка намету була не дуже приємною, оскільки нас потихеньку поливав дощ. Не пам’ятаю, чи говорив це, але таня жахливо не любить дощ. Для неї дощ це найгірше, що може статися в дорозі. Після установки намети сходили в душ, по дорозі я пішов в пральню, побачив що без спеціальної карти випрати білизну не вийде. Цей факт ще сильніше зіпсував таніно настрій. У такій, не сильно приємною, але все ж, непоганий обстановці ми закінчили дванадцятий день подорожі.

Попередня статтяНедорогий крос tata, який кине виклик suzuki ignis і новому citroen: свіжі фото і відео
Наступна статтяНа зазі можуть припинити складання автомобілів: названа причина